• Featured 1
  • Featured 2
  • Featured 3
  • Latest Posts

    Teman temanku yang baik semua...Bila ya agaknya situasi yang sesuai untuk suami berkahwin lagi...? 
    Pilihlah jawapan kita sendiri ♥ Kerana orang sekeliling kita akan sentiasa mencari alasan untuk menolak sesuatu yang tidak difahami, menentang sesuatu yang pelik lagi tidak disukai...
    _________________________________
    Seorang suami ditanya, Keluarga yang ada pun tunggang langgang, ada hati kamu nak kahwin lagi?


    Bila keluarga dah bahagia:

    - Teman saya(isteri pertama) yang menerima calon isteri kedua, ditentang ibunya, "Kamu dah bahagia kahwin lebih 10 tahun kenapa nak cari penyakit terima madu?"

    Bila perkahwinan dah lama tak sesuai terima madu, baru kahwin pun salah..

    - Kenapa suami kahwin lagi sedangkan kamu baru kahwin 3 tahun, enjoy lah dulu...anak pun baru umur dua tahun...dah bagi suami kahwin lagi?

    Bila madu tak cantik:

    - Bukannya cantik sangat pun madu kamu tu, agaknya suami kamu tu diguna-guna lah tu...

    Bila madu muda belia:

    - Cantik budak tu, muda lagi patutlah suami kamu berkenan nak jadikan isteri kedua..

    Bila madu bekerjaya:

    - Ohh career woman, banyak duit, memanglah lelaki suka... memang dasar lelaki amik kesempatan, mentanglah isteri pertama dia surirumah je...!

    Bila dua-dua isteri bekerja:

    - Dua dua isteri kerja, suami memang ambil kesempatan ngikis duit isteri..! Bagi lah chance isteri yang ada rehat goyang kaki...!

    Bila madu gaji kecil:

    - operator kilang je ke madu kamu tu...Patutlah nak kahwin dengan suami kamu, nak ngikis harta suami kamu ler tu!

    Bila madu tak cantik tak bergaya:

    - Apa hebatnya perempuan tu dari kamu, budak kampung tak bergaya langsung..macammana lah laki kamu boleh pilih perempuan tu jadi isteri kedua..

    Bila madu cantik:

    - Harap muka je cantik, tapi perampas suami orang...!

    Bila madu lebih berusia:

    - Kenapa tua sangat madu kamu tu...kamu kan muda lagi.??? Suami kamu dah digulakan janda tua tu ke...????

    Bila kahwin sebab nak anak:

    - Takde zuriat, amiklah anak angkat ..tak semestinya kawin lagi...

    - Yelah saya pun setuju, dah lah isteri tu down takde anak, nanti bertambah down pula kalau suami kawin lagi..

    Bila kahwin waktu dah beranak ramai:

    - Apa lagi yang kamu nak carik, isteri baik, cantik, anak pun dah berderet...???

    Bila poligami duit tak cukup:

    - Nape suami kamu gatal nak kahwin... keluarga yang ada ni pun tak cukup-cukup duit.,..!

    Bila poligami time kaya:

    - Abang dah banyak duit, sampai hati abang lupakan susah payah kita bersama..abang senang hati nak enjoy dengan isteri baru...!

    Bila nak poligami time gila-gila:

    -Kamu ni yang wajib pun kamu tak tunaikan..penuhkan solat dulu..

    Bila nak kahwin time dah jadi warak berkopiah:

    - Haaaaa tulah orang lelaki ni kalau dah belajar agama, tak lain mesti nak nikah lagi :C

    Sila sambung sketsa poligami masyarakat Malaysia ini, sebelum ada isteri yang mengeluarkan senarai 'kenapa abang perlu kahwin lagi".

    Nikah di Thailand:01115635878

    Skesta poligami..


    Teman temanku yang baik semua...Bila ya agaknya situasi yang sesuai untuk suami berkahwin lagi...? 
    Pilihlah jawapan kita sendiri ♥ Kerana orang sekeliling kita akan sentiasa mencari alasan untuk menolak sesuatu yang tidak difahami, menentang sesuatu yang pelik lagi tidak disukai...
    _________________________________
    Seorang suami ditanya, Keluarga yang ada pun tunggang langgang, ada hati kamu nak kahwin lagi?


    Bila keluarga dah bahagia:

    - Teman saya(isteri pertama) yang menerima calon isteri kedua, ditentang ibunya, "Kamu dah bahagia kahwin lebih 10 tahun kenapa nak cari penyakit terima madu?"

    Bila perkahwinan dah lama tak sesuai terima madu, baru kahwin pun salah..

    - Kenapa suami kahwin lagi sedangkan kamu baru kahwin 3 tahun, enjoy lah dulu...anak pun baru umur dua tahun...dah bagi suami kahwin lagi?

    Bila madu tak cantik:

    - Bukannya cantik sangat pun madu kamu tu, agaknya suami kamu tu diguna-guna lah tu...

    Bila madu muda belia:

    - Cantik budak tu, muda lagi patutlah suami kamu berkenan nak jadikan isteri kedua..

    Bila madu bekerjaya:

    - Ohh career woman, banyak duit, memanglah lelaki suka... memang dasar lelaki amik kesempatan, mentanglah isteri pertama dia surirumah je...!

    Bila dua-dua isteri bekerja:

    - Dua dua isteri kerja, suami memang ambil kesempatan ngikis duit isteri..! Bagi lah chance isteri yang ada rehat goyang kaki...!

    Bila madu gaji kecil:

    - operator kilang je ke madu kamu tu...Patutlah nak kahwin dengan suami kamu, nak ngikis harta suami kamu ler tu!

    Bila madu tak cantik tak bergaya:

    - Apa hebatnya perempuan tu dari kamu, budak kampung tak bergaya langsung..macammana lah laki kamu boleh pilih perempuan tu jadi isteri kedua..

    Bila madu cantik:

    - Harap muka je cantik, tapi perampas suami orang...!

    Bila madu lebih berusia:

    - Kenapa tua sangat madu kamu tu...kamu kan muda lagi.??? Suami kamu dah digulakan janda tua tu ke...????

    Bila kahwin sebab nak anak:

    - Takde zuriat, amiklah anak angkat ..tak semestinya kawin lagi...

    - Yelah saya pun setuju, dah lah isteri tu down takde anak, nanti bertambah down pula kalau suami kawin lagi..

    Bila kahwin waktu dah beranak ramai:

    - Apa lagi yang kamu nak carik, isteri baik, cantik, anak pun dah berderet...???

    Bila poligami duit tak cukup:

    - Nape suami kamu gatal nak kahwin... keluarga yang ada ni pun tak cukup-cukup duit.,..!

    Bila poligami time kaya:

    - Abang dah banyak duit, sampai hati abang lupakan susah payah kita bersama..abang senang hati nak enjoy dengan isteri baru...!

    Bila nak poligami time gila-gila:

    -Kamu ni yang wajib pun kamu tak tunaikan..penuhkan solat dulu..

    Bila nak kahwin time dah jadi warak berkopiah:

    - Haaaaa tulah orang lelaki ni kalau dah belajar agama, tak lain mesti nak nikah lagi :C

    Sila sambung sketsa poligami masyarakat Malaysia ini, sebelum ada isteri yang mengeluarkan senarai 'kenapa abang perlu kahwin lagi".

    Nikah di Thailand:01115635878


    Rakaman menunjukkan imam tetap meneruskan solat ketika gempa sedang melanda dan mengoncangkan masjid tempat mereka berjemaah. Ujian besar begitu tidak menghalang mereka untuk terus dengan solat dan menyerahkan diri mereka kepada Allah swt. Kita doakan semoga saudara Islam kita di Lombok yang diuji dengan gempa bumi ini terus tabah dan dilindungi oleh Allah swt. Aminn

    Selain daripada berdepan dengan kemungkinan maut, apa lagi ujian paling  besar sebenarnya? Takan pasal bini pertama tahu nikah seorang lagi kot? Nikah senyap-senyaplah kalau macam tu. Nikah di Thailand: Tak galakkan tapi kalau itulah caranya? Hubungi pihak kami di 01115635878

    Ujian Gempa berbanding Nikah, mana lagi hebat?


    Rakaman menunjukkan imam tetap meneruskan solat ketika gempa sedang melanda dan mengoncangkan masjid tempat mereka berjemaah. Ujian besar begitu tidak menghalang mereka untuk terus dengan solat dan menyerahkan diri mereka kepada Allah swt. Kita doakan semoga saudara Islam kita di Lombok yang diuji dengan gempa bumi ini terus tabah dan dilindungi oleh Allah swt. Aminn

    Selain daripada berdepan dengan kemungkinan maut, apa lagi ujian paling  besar sebenarnya? Takan pasal bini pertama tahu nikah seorang lagi kot? Nikah senyap-senyaplah kalau macam tu. Nikah di Thailand: Tak galakkan tapi kalau itulah caranya? Hubungi pihak kami di 01115635878

    Peristiwa pernikahan paling sensasi di Thailand melibatkan artis terkenal,
    Ashraf Muslim dan Wan Sakinah di Thailand, atau lebih tepat
    di Majlis Agama Islam Wilayah Patthalung, Thailand 

    Ini antara peristiwa sensasi yang melibatkan pernikahan selebriti di Thailand. Ashraf Muslim dan Wan Sakinah adalah pasangan selebriti yang bernikah di Majlis Agama Patthalung ketika itu. Tarikh nikah mereka ialah pada 7 Julai 2013  Kami biarkan pihak media bertanya sendiri kepada pihak yang empunya badan. 


    Mengimbau Peristiwa Sensasi Pernikahan Selebriti di Thailand

    Peristiwa pernikahan paling sensasi di Thailand melibatkan artis terkenal,
    Ashraf Muslim dan Wan Sakinah di Thailand, atau lebih tepat
    di Majlis Agama Islam Wilayah Patthalung, Thailand 

    Ini antara peristiwa sensasi yang melibatkan pernikahan selebriti di Thailand. Ashraf Muslim dan Wan Sakinah adalah pasangan selebriti yang bernikah di Majlis Agama Patthalung ketika itu. Tarikh nikah mereka ialah pada 7 Julai 2013  Kami biarkan pihak media bertanya sendiri kepada pihak yang empunya badan. 


    Saya, Haji Jamil bersama sahabat saya Haji Romli akan mengurus pasangan bermula dari Bukit Kayu Hitam- Thailand - Bukit Kayu Hitam. Kami akan pastikan pasangan untuk 
    1. Bernikah di Majlis Agama Islam Songkhla
    2. Mendapat dokumen nikah lengkap
    3. Mendapat pengesahan konsulat
    4. Penginapan yg selesa
    5. Makanan yang halal
    6. Keselamatan ketika di Thailand

    Haji Jamil 
    Haji Romli


    Hubungi kami di http://bit.ly/2L1UwRw atau 01115635878

    Keselamatan, Keselesaan, Ketulenan dokumen untuk pasangan

    Saya, Haji Jamil bersama sahabat saya Haji Romli akan mengurus pasangan bermula dari Bukit Kayu Hitam- Thailand - Bukit Kayu Hitam. Kami akan pastikan pasangan untuk 
    1. Bernikah di Majlis Agama Islam Songkhla
    2. Mendapat dokumen nikah lengkap
    3. Mendapat pengesahan konsulat
    4. Penginapan yg selesa
    5. Makanan yang halal
    6. Keselamatan ketika di Thailand

    Haji Jamil 
    Haji Romli


    Hubungi kami di http://bit.ly/2L1UwRw atau 01115635878

    Pakej Nikah Di Thailand 2018

    "Pasangan yang berurusan dengan kami untuk bernikah di Thailand PASTI akan pulang dengan 7 DOKUMEN LENGKAP. Tidak ada kompromi tentang ini, melainkan pasanaga yang memilih untuk bernikah sahaja tapi menolak untuk membuat pengesahan di Konsulat Malaysia"

    1. Surat Pengesahan Konsulat Malaysia
    2. Sijil Nikah (Disahkan Pejabat Konsul)
    3. Surat Pengesahan Mais (Disahkan Pejabat Konsul)
    4. Salinan Kad Pengenalan Suami & Isteri (Disahkan Pejabat Konsul)
    5. Salinan Passport Suami & Isteri (Disahkan Pejabat Konsul)
    6. Gambar Nikah Pasangan Bersama 3 Imam Bertauliah (Disahkan Pejabat Konsul)
    7. Resit Rasmi Bayaran Di Pejabat Konsul Malaysia

    Pakej 1 Hari
    (Pakej Nikah di Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla)
    Trip 1: Isnin
    Trip 2: Selasa
    Trip 3: Rabu
    Trip 4: Khamis
    Trip 5: Sabtu
    Trip 6: Ahad

    Tentatif:

    7.00 pagi:
    Bertolak dari Imigresen Bukit Kayu Hitam
    9.00 pagi:
    Tiba di Majlis Agama Islam Songkhla
    10.00 pagi:
    Majlis akad nikah
    12.00 tengah hari:
    Makan tengah hari
    1.00 tengah hari:
    Bertolak pulang
    2.00 petang:
    Tiba di Imigresen Bukit Kayu Hitam

    Harga Pakej Termasuk:

    1) Pengangkutan
    2) Bilik untuk transit / rehat / tukar pakaian
    3) Makan tengah hari
    4) Bayaran Majlis Agama Islam Songkhla
    5) Bayaran imam jurunikah
    6) Bayaran 2 orang saksi
    7) Bayaran fotostat semua dokumen
    8.) Khidmat gambar dan video akad nikah
    9) Nota panduan daftar nikah luar negara

    Pakej 2 Hari 1 Malam

    (Pakej Nikah di Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla + Pengesahan Dokumen di Pejabat Konsul/ Kedutaan Malaysia di Songkhla)
    Trip 1: Isnin - Selasa
    Trip 2: Selasa - Rabu
    Trip 3: Rabu - Khamis
    Trip 4: Khamis - Jumaat
    Tentatif:
    Hari Pertama
    7.00 pagi:
    Bertolak dari Imigresen Bukit Kayu Hitam
    9.00 pagi:
    Tiba di Majlis Agama Islam Songkhla
    10.00 pagi:
    Majlis akad nikah
    11.00 pagi:
    Urusan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul
    12.00 tengah hari:
    Makan tengah hari
    2.00 petang:
    Check in di Hatyai / Songkhla. Aktiviti bebas.
    Hari Kedua
    12.00 tengah hari:
    Check out hotel.
    2.00 petang:
    Urusan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul
    3.00 petang:
    Bertolak pulang
    5.00 petang:
    Tiba di Imigresen Bukit Kayu Hitam
    Harga Pakej Termasuk:
    1) Pengangkutan
    2) Penginapan 2 hari 1 malam
    3) Makan tengah hari
    4) Bayaran Majlis Agama Islam Songkhla
    5) Bayaran imam jurunikah
    6) Bayaran 2 orang saksi
    7) Bayaran kepada Pejabat Konsul Jeneral Malaysia
    8.) Bayaran fotostat semua dokumen
    9) Khidmat gambar dan video akad nikah

    Dokumen yang perlu di bawa:

    1. Kad Pengenalan (I/C)
    2. Passport Antarabangsa atau Pas Sempadan
    3. Surat Cerai Asal (bagi janda sahaja)
    4. Surat Akuan Memeluk Islam (bagi muallaf sahaja)

    Nota Penting:

    - Bagi pasangan lelaki atau perempuan yang berumur bawah dari 18 tahun, mesti hadir bersama ayah atau ibu bagi mendapatkan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul Malaysia.
    - Bagi pasangan yang membawa kenderaan sendiri atau menaiki bas, perlu tiba di Stesyen Bukit Kayu Hitam sebelum jam 7.00 pagi. Ini bagi melancarkan urusan perjalanan terus ke Songkhla.
    Untuk tempahan awal, boleh SMS atau 'whatsapp' kepada pihak kami maklumat berikut:
    1. Nama: ....................
    2. Nama Pasangan: ....................
    3. Pilihan Tarikh Nikah: ....................
    4. Pakej: A) 1 hari atau B)2 hari satu malam

    Untuk keterangan lanjut hubungi kami (telefon / sms / whatsapp) di talian: http://bit.ly/2L1UwRw atau 01115635878


    Pakej Nikah di Thailand - OGOS 2018

    Pakej Nikah Di Thailand 2018

    "Pasangan yang berurusan dengan kami untuk bernikah di Thailand PASTI akan pulang dengan 7 DOKUMEN LENGKAP. Tidak ada kompromi tentang ini, melainkan pasanaga yang memilih untuk bernikah sahaja tapi menolak untuk membuat pengesahan di Konsulat Malaysia"

    1. Surat Pengesahan Konsulat Malaysia
    2. Sijil Nikah (Disahkan Pejabat Konsul)
    3. Surat Pengesahan Mais (Disahkan Pejabat Konsul)
    4. Salinan Kad Pengenalan Suami & Isteri (Disahkan Pejabat Konsul)
    5. Salinan Passport Suami & Isteri (Disahkan Pejabat Konsul)
    6. Gambar Nikah Pasangan Bersama 3 Imam Bertauliah (Disahkan Pejabat Konsul)
    7. Resit Rasmi Bayaran Di Pejabat Konsul Malaysia

    Pakej 1 Hari
    (Pakej Nikah di Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla)
    Trip 1: Isnin
    Trip 2: Selasa
    Trip 3: Rabu
    Trip 4: Khamis
    Trip 5: Sabtu
    Trip 6: Ahad

    Tentatif:

    7.00 pagi:
    Bertolak dari Imigresen Bukit Kayu Hitam
    9.00 pagi:
    Tiba di Majlis Agama Islam Songkhla
    10.00 pagi:
    Majlis akad nikah
    12.00 tengah hari:
    Makan tengah hari
    1.00 tengah hari:
    Bertolak pulang
    2.00 petang:
    Tiba di Imigresen Bukit Kayu Hitam

    Harga Pakej Termasuk:

    1) Pengangkutan
    2) Bilik untuk transit / rehat / tukar pakaian
    3) Makan tengah hari
    4) Bayaran Majlis Agama Islam Songkhla
    5) Bayaran imam jurunikah
    6) Bayaran 2 orang saksi
    7) Bayaran fotostat semua dokumen
    8.) Khidmat gambar dan video akad nikah
    9) Nota panduan daftar nikah luar negara

    Pakej 2 Hari 1 Malam

    (Pakej Nikah di Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla + Pengesahan Dokumen di Pejabat Konsul/ Kedutaan Malaysia di Songkhla)
    Trip 1: Isnin - Selasa
    Trip 2: Selasa - Rabu
    Trip 3: Rabu - Khamis
    Trip 4: Khamis - Jumaat
    Tentatif:
    Hari Pertama
    7.00 pagi:
    Bertolak dari Imigresen Bukit Kayu Hitam
    9.00 pagi:
    Tiba di Majlis Agama Islam Songkhla
    10.00 pagi:
    Majlis akad nikah
    11.00 pagi:
    Urusan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul
    12.00 tengah hari:
    Makan tengah hari
    2.00 petang:
    Check in di Hatyai / Songkhla. Aktiviti bebas.
    Hari Kedua
    12.00 tengah hari:
    Check out hotel.
    2.00 petang:
    Urusan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul
    3.00 petang:
    Bertolak pulang
    5.00 petang:
    Tiba di Imigresen Bukit Kayu Hitam
    Harga Pakej Termasuk:
    1) Pengangkutan
    2) Penginapan 2 hari 1 malam
    3) Makan tengah hari
    4) Bayaran Majlis Agama Islam Songkhla
    5) Bayaran imam jurunikah
    6) Bayaran 2 orang saksi
    7) Bayaran kepada Pejabat Konsul Jeneral Malaysia
    8.) Bayaran fotostat semua dokumen
    9) Khidmat gambar dan video akad nikah

    Dokumen yang perlu di bawa:

    1. Kad Pengenalan (I/C)
    2. Passport Antarabangsa atau Pas Sempadan
    3. Surat Cerai Asal (bagi janda sahaja)
    4. Surat Akuan Memeluk Islam (bagi muallaf sahaja)

    Nota Penting:

    - Bagi pasangan lelaki atau perempuan yang berumur bawah dari 18 tahun, mesti hadir bersama ayah atau ibu bagi mendapatkan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul Malaysia.
    - Bagi pasangan yang membawa kenderaan sendiri atau menaiki bas, perlu tiba di Stesyen Bukit Kayu Hitam sebelum jam 7.00 pagi. Ini bagi melancarkan urusan perjalanan terus ke Songkhla.
    Untuk tempahan awal, boleh SMS atau 'whatsapp' kepada pihak kami maklumat berikut:
    1. Nama: ....................
    2. Nama Pasangan: ....................
    3. Pilihan Tarikh Nikah: ....................
    4. Pakej: A) 1 hari atau B)2 hari satu malam

    Untuk keterangan lanjut hubungi kami (telefon / sms / whatsapp) di talian: http://bit.ly/2L1UwRw atau 01115635878


    Pernikahan hanya dilakukan di Majlis Agama Islam
    yang dibenarkan oleh Kerajaan Malaysia dan
    bukan di tempat lain
    #Nikah_di_Thailand, #Thailand #Nikah_Siam #Konsulat
    Pakej Nikah Di Thailand 2018


    Pasangan yang berurusan dengan kami untuk bernikah di Thailand PASTI akan pulang dengan 7 DOKUMEN LENGKAP. Tidak ada kompromi tentang ini, melainkan pasanaga yang memilih untuk bernikah sahaja tapi menolak untuk membuat pengesahan di Konsulat Malaysia.

    1. Surat Pengesahan Konsulat Malaysia
    2. Sijil Nikah (Disahkan Pejabat Konsul)
    3. Surat Pengesahan Mais (Disahkan Pejabat Konsul)
    4. Salinan Kad Pengenalan Suami & Isteri (Disahkan Pejabat Konsul)
    5. Salinan Passport Suami & Isteri (Disahkan Pejabat Konsul)
    6. Gambar Nikah Pasangan Bersama 3 Imam Bertauliah (Disahkan Pejabat Konsul)
    7. Resit Rasmi Bayaran Di Pejabat Konsul Malaysia

    Pakej 1 Hari
    (Pakej Nikah di Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla)
    Trip 1: Isnin
    Trip 2: Selasa
    Trip 3: Rabu
    Trip 4: Khamis
    Trip 5: Sabtu
    Trip 6: Ahad

    Tentatif:

    7.00 pagi:
    Bertolak dari Imigresen Bukit Kayu Hitam
    9.00 pagi:
    Tiba di Majlis Agama Islam Songkhla
    10.00 pagi:
    Majlis akad nikah
    12.00 tengah hari:
    Makan tengah hari
    1.00 tengah hari:
    Bertolak pulang
    2.00 petang:
    Tiba di Imigresen Bukit Kayu Hitam

    Harga Pakej Termasuk:

    1) Pengangkutan
    2) Bilik untuk transit / rehat / tukar pakaian
    3) Makan tengah hari
    4) Bayaran Majlis Agama Islam Songkhla
    5) Bayaran imam jurunikah
    6) Bayaran 2 orang saksi
    7) Bayaran fotostat semua dokumen
    8.) Khidmat gambar dan video akad nikah
    9) Nota panduan daftar nikah luar negara

    Pakej 2 Hari 1 Malam

    (Pakej Nikah di Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla + Pengesahan Dokumen di Pejabat Konsul/ Kedutaan Malaysia di Songkhla)
    Trip 1: Isnin - Selasa
    Trip 2: Selasa - Rabu
    Trip 3: Rabu - Khamis
    Trip 4: Khamis - Jumaat
    Tentatif:
    Hari Pertama
    7.00 pagi:
    Bertolak dari Imigresen Bukit Kayu Hitam
    9.00 pagi:
    Tiba di Majlis Agama Islam Songkhla
    10.00 pagi:
    Majlis akad nikah
    11.00 pagi:
    Urusan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul
    12.00 tengah hari:
    Makan tengah hari
    2.00 petang:
    Check in di Hatyai / Songkhla. Aktiviti bebas.
    Hari Kedua
    12.00 tengah hari:
    Check out hotel.
    2.00 petang:
    Urusan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul
    3.00 petang:
    Bertolak pulang
    5.00 petang:
    Tiba di Imigresen Bukit Kayu Hitam
    Harga Pakej Termasuk:
    1) Pengangkutan
    2) Penginapan 2 hari 1 malam
    3) Makan tengah hari
    4) Bayaran Majlis Agama Islam Songkhla
    5) Bayaran imam jurunikah
    6) Bayaran 2 orang saksi
    7) Bayaran kepada Pejabat Konsul Jeneral Malaysia
    8.) Bayaran fotostat semua dokumen
    9) Khidmat gambar dan video akad nikah

    Dokumen yang perlu di bawa:

    1. Kad Pengenalan (I/C)
    2. Passport Antarabangsa atau Pas Sempadan
    3. Surat Cerai Asal (bagi janda sahaja)
    4. Surat Akuan Memeluk Islam (bagi muallaf sahaja)

    Nota Penting:

    - Bagi pasangan lelaki atau perempuan yang berumur bawah dari 18 tahun, mesti hadir bersama ayah atau ibu bagi mendapatkan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul Malaysia.
    - Bagi pasangan yang membawa kenderaan sendiri atau menaiki bas, perlu tiba di Stesyen Bukit Kayu Hitam sebelum jam 7.00 pagi. Ini bagi melancarkan urusan perjalanan terus ke Songkhla.
    Untuk tempahan awal, boleh SMS atau 'whatsapp' kepada pihak kami maklumat berikut:
    1. Nama: ....................
    2. Nama Pasangan: ....................
    3. Pilihan Tarikh Nikah: ....................
    4. Pakej: A) 1 hari atau B)2 hari satu malam

    Untuk keterangan lanjut hubungi kami (telefon / sms / whatsapp) di talian: http://bit.ly/2L1UwRw atau 01115635878

    Pakej dan Tentatif Nikah di Thailand Ogos 2018

    Pernikahan hanya dilakukan di Majlis Agama Islam
    yang dibenarkan oleh Kerajaan Malaysia dan
    bukan di tempat lain
    #Nikah_di_Thailand, #Thailand #Nikah_Siam #Konsulat
    Pakej Nikah Di Thailand 2018


    Pasangan yang berurusan dengan kami untuk bernikah di Thailand PASTI akan pulang dengan 7 DOKUMEN LENGKAP. Tidak ada kompromi tentang ini, melainkan pasanaga yang memilih untuk bernikah sahaja tapi menolak untuk membuat pengesahan di Konsulat Malaysia.

    1. Surat Pengesahan Konsulat Malaysia
    2. Sijil Nikah (Disahkan Pejabat Konsul)
    3. Surat Pengesahan Mais (Disahkan Pejabat Konsul)
    4. Salinan Kad Pengenalan Suami & Isteri (Disahkan Pejabat Konsul)
    5. Salinan Passport Suami & Isteri (Disahkan Pejabat Konsul)
    6. Gambar Nikah Pasangan Bersama 3 Imam Bertauliah (Disahkan Pejabat Konsul)
    7. Resit Rasmi Bayaran Di Pejabat Konsul Malaysia

    Pakej 1 Hari
    (Pakej Nikah di Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla)
    Trip 1: Isnin
    Trip 2: Selasa
    Trip 3: Rabu
    Trip 4: Khamis
    Trip 5: Sabtu
    Trip 6: Ahad

    Tentatif:

    7.00 pagi:
    Bertolak dari Imigresen Bukit Kayu Hitam
    9.00 pagi:
    Tiba di Majlis Agama Islam Songkhla
    10.00 pagi:
    Majlis akad nikah
    12.00 tengah hari:
    Makan tengah hari
    1.00 tengah hari:
    Bertolak pulang
    2.00 petang:
    Tiba di Imigresen Bukit Kayu Hitam

    Harga Pakej Termasuk:

    1) Pengangkutan
    2) Bilik untuk transit / rehat / tukar pakaian
    3) Makan tengah hari
    4) Bayaran Majlis Agama Islam Songkhla
    5) Bayaran imam jurunikah
    6) Bayaran 2 orang saksi
    7) Bayaran fotostat semua dokumen
    8.) Khidmat gambar dan video akad nikah
    9) Nota panduan daftar nikah luar negara

    Pakej 2 Hari 1 Malam

    (Pakej Nikah di Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla + Pengesahan Dokumen di Pejabat Konsul/ Kedutaan Malaysia di Songkhla)
    Trip 1: Isnin - Selasa
    Trip 2: Selasa - Rabu
    Trip 3: Rabu - Khamis
    Trip 4: Khamis - Jumaat
    Tentatif:
    Hari Pertama
    7.00 pagi:
    Bertolak dari Imigresen Bukit Kayu Hitam
    9.00 pagi:
    Tiba di Majlis Agama Islam Songkhla
    10.00 pagi:
    Majlis akad nikah
    11.00 pagi:
    Urusan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul
    12.00 tengah hari:
    Makan tengah hari
    2.00 petang:
    Check in di Hatyai / Songkhla. Aktiviti bebas.
    Hari Kedua
    12.00 tengah hari:
    Check out hotel.
    2.00 petang:
    Urusan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul
    3.00 petang:
    Bertolak pulang
    5.00 petang:
    Tiba di Imigresen Bukit Kayu Hitam
    Harga Pakej Termasuk:
    1) Pengangkutan
    2) Penginapan 2 hari 1 malam
    3) Makan tengah hari
    4) Bayaran Majlis Agama Islam Songkhla
    5) Bayaran imam jurunikah
    6) Bayaran 2 orang saksi
    7) Bayaran kepada Pejabat Konsul Jeneral Malaysia
    8.) Bayaran fotostat semua dokumen
    9) Khidmat gambar dan video akad nikah

    Dokumen yang perlu di bawa:

    1. Kad Pengenalan (I/C)
    2. Passport Antarabangsa atau Pas Sempadan
    3. Surat Cerai Asal (bagi janda sahaja)
    4. Surat Akuan Memeluk Islam (bagi muallaf sahaja)

    Nota Penting:

    - Bagi pasangan lelaki atau perempuan yang berumur bawah dari 18 tahun, mesti hadir bersama ayah atau ibu bagi mendapatkan pengesahan dokumen di Pejabat Konsul Malaysia.
    - Bagi pasangan yang membawa kenderaan sendiri atau menaiki bas, perlu tiba di Stesyen Bukit Kayu Hitam sebelum jam 7.00 pagi. Ini bagi melancarkan urusan perjalanan terus ke Songkhla.
    Untuk tempahan awal, boleh SMS atau 'whatsapp' kepada pihak kami maklumat berikut:
    1. Nama: ....................
    2. Nama Pasangan: ....................
    3. Pilihan Tarikh Nikah: ....................
    4. Pakej: A) 1 hari atau B)2 hari satu malam

    Untuk keterangan lanjut hubungi kami (telefon / sms / whatsapp) di talian: http://bit.ly/2L1UwRw atau 01115635878



    Hasil carian imej untuk masalah daftar nikah di Malaysia
    Daftarkan pernikahan Thailand anda untuk rekod yang sempurna di Malaysia
    Mendaftar perkahwinan selepas berkahwin di Thailand

    Soalan:

    Saya telah berkahwin dengan suami di Narathiwat, Thailand pada Julai 2006 dan mempunyai seorang cahaya mata berusia lapan bulan. Saya dan suami sehingga sekarang belum lagi mendaftarkan perkahwinan kami di Malaysia kerana takut pendaftaran kami tidak diterima atau didenda. Adakah salah di sisi undang-undang jika kami lambat mendaftarkan perkahwinan? Adakah kami boleh membuat rayuan untuk denda yang bakal diterima? Berapa lamakah masa yang akan diambil dalam prosedur pendaftaran? Apakah dokumen-dokumen atau syarat-syarat yang diperlukan untuk mendaftarkan perkahwinan kami?

    Tasya, Kuala Lumpur.

    Jawapan:

    Secara amnya semua undang-undang keluarga di setiap negeri mempunyai seksyen yang sama cuma mungkin turutannya yang berlainan. Undang-undang keluarga adalah undang-undang negeri.
    Mengikut maklumat yang diberi, puan menetap di Kuala Lumpur. Oleh itu, undang-undang yang akan dirujuk adalah Akta Undang-undang Keluarga Islam (Wilayah Persekutuan) 1984 (selepas ini akan disebut sebagai ‘Akta tersebut’).

    Adalah menjadi kewajipan bagi kita untuk mendaftarkan perkahwinan. Ini seperti yang termaktub di Seksyen 25 Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah Persekutuan) 1984. Hanya dengan pendaftaran barulah sijil perakuan nikah akan dikeluarkan oleh pendaftar.
    Seksyen 31 pula menyatakan mereka yang telah berkahwin di luar negara dalam tempoh enam bulan untuk mendaftarkan perkahwinan tersebut.

    Sekiranya pendaftaran dilakukan selepas tempoh tersebut, maka jika sabit kesalahan, hukuman denda tidak melebihi RM1,000 atau penjara tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya boleh dikenakan.
    Tujuan utama pendaftaran adalah untuk memastikan agar pernikahan puan sah di sisi syarak. Suatu pernikahan hanya akan dianggap sah apabila sempurna kelima-lima rukun nikah. Pada masa ini, seperti yang puan maklum, pernikahan secara sindiket amat berleluasa.

    Pernikahan ini tidak sah di sisi hukum syarak. Antaranya kerana penggunaan wali yang mengakadnikahkan pernikahan tersebut tidak mempunyai kuasa atau tauliah. Akta tersebut tidak menyatakan sama ada rayuan boleh dibuat atas apa-apa denda yang dikenakan jika sabit kesalahan. Puan dinasihatkan untuk mendapatkan kepastian daripada pihak mahkamah apabila puan mengemukakan pendaftaran perkahwinan puan ini.

    Tempoh prosedur pendaftaran bergantung kepada setiap kes. Jika tiada komplikasi dan dokumen-dokumen yang diperlukan adalah lengkap, mahkamah akan membenarkan pendaftaran pada hari kes puan didengarkan di mahkamah. Berikut ialah dokumen-dokumen yang diperlukan bagi pendaftaran perkahwinan yang dilakukan di luar negara:

    1. Surat perakuan nikah luar negara;

    2. Atau keterangan saksi secara lisan atau tulisan memuaskan hati Pendaftar sebelum perkahwinan berlaku;

    3. Permohonan dibuat menggunakan borang yang ditetapkan yang ditandatangani oleh pemohon sendiri.
    Kami berharap puan dan suami segera mendaftarkan perkahwinan. Perasaan takut akan denda bukan satu alasan yang kukuh kerana tanpa sijil perkahwinan banyak komplikasi yang akan timbul seperti susah untuk mendaftarkan kelahiran anak dan sekiranya berlaku apa-apa tuntutan atau perceraian, maka proses mahkamah tidak boleh dimulakan sehinggalah puan mendaftarkan perkahwinan terlebih dahulu.

    Tanpa adanya sijil perkahwinan, suami puan tidak dianggap sebagai suami puan yang sah dari segi perundangan dan beliau akan dianggap sebagai seorang bujang dan sekiranya beliau berkahwin poligami, beliau tidak perlu memberitahu puan atau dari segi perundangan tidak boleh diperintahkan membayar nafkah puan sebagai seorang isteri.
    Oleh itu, puan harus segera ke mahkamah untuk mendaftarkan perkahwinan.

    Hubungi kami untuk urusan daftar nikah anda di http://bit.ly/2L3UF7l atau 01115635878

    #DaftarnikahselepasnikahdiThailand

    Mendaftar Perkahwinan Selepas bernikah di Thailand



    Hasil carian imej untuk masalah daftar nikah di Malaysia
    Daftarkan pernikahan Thailand anda untuk rekod yang sempurna di Malaysia
    Mendaftar perkahwinan selepas berkahwin di Thailand

    Soalan:

    Saya telah berkahwin dengan suami di Narathiwat, Thailand pada Julai 2006 dan mempunyai seorang cahaya mata berusia lapan bulan. Saya dan suami sehingga sekarang belum lagi mendaftarkan perkahwinan kami di Malaysia kerana takut pendaftaran kami tidak diterima atau didenda. Adakah salah di sisi undang-undang jika kami lambat mendaftarkan perkahwinan? Adakah kami boleh membuat rayuan untuk denda yang bakal diterima? Berapa lamakah masa yang akan diambil dalam prosedur pendaftaran? Apakah dokumen-dokumen atau syarat-syarat yang diperlukan untuk mendaftarkan perkahwinan kami?

    Tasya, Kuala Lumpur.

    Jawapan:

    Secara amnya semua undang-undang keluarga di setiap negeri mempunyai seksyen yang sama cuma mungkin turutannya yang berlainan. Undang-undang keluarga adalah undang-undang negeri.
    Mengikut maklumat yang diberi, puan menetap di Kuala Lumpur. Oleh itu, undang-undang yang akan dirujuk adalah Akta Undang-undang Keluarga Islam (Wilayah Persekutuan) 1984 (selepas ini akan disebut sebagai ‘Akta tersebut’).

    Adalah menjadi kewajipan bagi kita untuk mendaftarkan perkahwinan. Ini seperti yang termaktub di Seksyen 25 Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah Persekutuan) 1984. Hanya dengan pendaftaran barulah sijil perakuan nikah akan dikeluarkan oleh pendaftar.
    Seksyen 31 pula menyatakan mereka yang telah berkahwin di luar negara dalam tempoh enam bulan untuk mendaftarkan perkahwinan tersebut.

    Sekiranya pendaftaran dilakukan selepas tempoh tersebut, maka jika sabit kesalahan, hukuman denda tidak melebihi RM1,000 atau penjara tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya boleh dikenakan.
    Tujuan utama pendaftaran adalah untuk memastikan agar pernikahan puan sah di sisi syarak. Suatu pernikahan hanya akan dianggap sah apabila sempurna kelima-lima rukun nikah. Pada masa ini, seperti yang puan maklum, pernikahan secara sindiket amat berleluasa.

    Pernikahan ini tidak sah di sisi hukum syarak. Antaranya kerana penggunaan wali yang mengakadnikahkan pernikahan tersebut tidak mempunyai kuasa atau tauliah. Akta tersebut tidak menyatakan sama ada rayuan boleh dibuat atas apa-apa denda yang dikenakan jika sabit kesalahan. Puan dinasihatkan untuk mendapatkan kepastian daripada pihak mahkamah apabila puan mengemukakan pendaftaran perkahwinan puan ini.

    Tempoh prosedur pendaftaran bergantung kepada setiap kes. Jika tiada komplikasi dan dokumen-dokumen yang diperlukan adalah lengkap, mahkamah akan membenarkan pendaftaran pada hari kes puan didengarkan di mahkamah. Berikut ialah dokumen-dokumen yang diperlukan bagi pendaftaran perkahwinan yang dilakukan di luar negara:

    1. Surat perakuan nikah luar negara;

    2. Atau keterangan saksi secara lisan atau tulisan memuaskan hati Pendaftar sebelum perkahwinan berlaku;

    3. Permohonan dibuat menggunakan borang yang ditetapkan yang ditandatangani oleh pemohon sendiri.
    Kami berharap puan dan suami segera mendaftarkan perkahwinan. Perasaan takut akan denda bukan satu alasan yang kukuh kerana tanpa sijil perkahwinan banyak komplikasi yang akan timbul seperti susah untuk mendaftarkan kelahiran anak dan sekiranya berlaku apa-apa tuntutan atau perceraian, maka proses mahkamah tidak boleh dimulakan sehinggalah puan mendaftarkan perkahwinan terlebih dahulu.

    Tanpa adanya sijil perkahwinan, suami puan tidak dianggap sebagai suami puan yang sah dari segi perundangan dan beliau akan dianggap sebagai seorang bujang dan sekiranya beliau berkahwin poligami, beliau tidak perlu memberitahu puan atau dari segi perundangan tidak boleh diperintahkan membayar nafkah puan sebagai seorang isteri.
    Oleh itu, puan harus segera ke mahkamah untuk mendaftarkan perkahwinan.

    Hubungi kami untuk urusan daftar nikah anda di http://bit.ly/2L3UF7l atau 01115635878

    #DaftarnikahselepasnikahdiThailand


    Assalamualaikum

    Bermasalah Selepas Bernikah Di Thailand

    Makluman Kepada Semua

    ·    Pasangan yang sudah bernikah samada poligami atau bukan di Thailand, dan kini berdepan masalah. pendaftaran kerana dokumen tidak lengkap, atas sebab-sebab seperti masuk ke Thailand tanpa passport yang sah

    ·       Anak tidak boleh dibin kan dengan bapa

    *    Mahu mencari peguam untuk uruskan pendaftaran 

    *    Mahu mendaftar sendiri tapi tidak tahu cara


    Hubungi http://bit.ly/2L3UF7l atau dail 01115635878

    #daftarnikah
    #anaktaksahtaraf
    #masukthailandtanpapasport

    Masalah daftar nikah


    Assalamualaikum

    Bermasalah Selepas Bernikah Di Thailand

    Makluman Kepada Semua

    ·    Pasangan yang sudah bernikah samada poligami atau bukan di Thailand, dan kini berdepan masalah. pendaftaran kerana dokumen tidak lengkap, atas sebab-sebab seperti masuk ke Thailand tanpa passport yang sah

    ·       Anak tidak boleh dibin kan dengan bapa

    *    Mahu mencari peguam untuk uruskan pendaftaran 

    *    Mahu mendaftar sendiri tapi tidak tahu cara


    Hubungi http://bit.ly/2L3UF7l atau dail 01115635878

    #daftarnikah
    #anaktaksahtaraf
    #masukthailandtanpapasport

    Haji Jamil 
    Haji Romli
    Saya, Haji Jamil bersama sahabat saya Haji Romli akan mengurus pasangan bermula dari Bukit Kayu Hitam- Thailand - Bukit Kayu Hitam. Kami akan pastikan pasangan untuk 
    1. Bernikah di Majlis Agama Islam Songkhla
    2. Mendapat dokumen nikah lengkap
    3. Mendapat pengesahan konsulat
    4. Penginapan yg selesa
    5. Makanan yang halal
    6. Keselamatan ketika di Thailand
    Hubungi kami di http://bit.ly/2L1UwRw

    Teraju Utama Kembarahalal di Thailand

    Haji Jamil 
    Haji Romli
    Saya, Haji Jamil bersama sahabat saya Haji Romli akan mengurus pasangan bermula dari Bukit Kayu Hitam- Thailand - Bukit Kayu Hitam. Kami akan pastikan pasangan untuk 
    1. Bernikah di Majlis Agama Islam Songkhla
    2. Mendapat dokumen nikah lengkap
    3. Mendapat pengesahan konsulat
    4. Penginapan yg selesa
    5. Makanan yang halal
    6. Keselamatan ketika di Thailand
    Hubungi kami di http://bit.ly/2L1UwRw




    Kembarahalal masih lagi beroperasi dan sentiasa komited memberi perkhidmatan terbaik pada harga berpatutan. 

    Sila call/Whatsapp Hj Shamsul di 01115635878 utk mendapat harga promosi Julai 2018. 

    PROMOSI 2018




    Kembarahalal masih lagi beroperasi dan sentiasa komited memberi perkhidmatan terbaik pada harga berpatutan. 

    Sila call/Whatsapp Hj Shamsul di 01115635878 utk mendapat harga promosi Julai 2018. 

    Advertisement

    Powered by Blogger.

    My Blog List

    Nikah di Thailand

    Popular Posts

    back to top